Kookosmakroonid


4 munavalget - otsi, otsi, otsi... Ainus võimalus on langeda ahvatluste võrku koos küpsistega.

Kookoshelbed ei kuulu minu lemmikute hulka. Veel tundub mulle, et kui neid koogi sisse panna, muutub viimane kohemaid saepurusemaks. Ei ole seda klappi meil:(. Küll aga meeldivad mulle kookoseküpsised. Kindlasti on niisugusel viisil nende helveste eelistamine seletatav psühholoogide poolt, minu vaatevinklist on tegemist lihtsalt hiigelsuure maitsevahega.

Kookosmakroonid pole nagu päris makroonid, aga peaaegu sama magusad.
Retsept pärineb siit, Nami-Nami vahendusel.

50 g võid
4 munavalget
250 g suhkrut
250 g kookoshelbeid
1 vanillikauna seemned või vanillsuhkrut

Toasoe või segada teiste ainetega ja kuumutada madalal tulel pidevalt segades, kuni või on sulanud ja mass kleepuv. Aega kulub selleks mõned minutid.
Tõsta lusikaga tillukesed kuhjakesed küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile ning küpsetada 200 kraadi juures umbes 10 minutit, kuni servast on ilusad pruunid.  Ma ei tea, kas see sõltub tähtede seisust või suhkru tootjast, kuid vahel jäävad need küpsised ilusasti ümaraks, vahel valguvad pisut laiali (nagu mul ka seekord juhtus). See ei kahanda küll kopikavõrragi nende suurepärast maitset, kuid esteedid võivad pisut nina kirtsutada:).
Äsja ahjust võetud küpsised on veel pehmed ja kleepuvad ning võivad pannilabida külge jääda. Sestap lasta neil kõigepealt plaadil maha jahtuda ning seejärel tõsta pannilabida või laia noa abil küpsisekarpi. Juhul muidugi, kui - esiteks: selline nõu juhtub majas olema ja teiseks: sinna midagi jõuab;).

Kommentaarid

Populaarsed postitused

Kaerahelbeküpsised - igihaljas klassika

Kartuli-tangupuder ehk mulgipuder

Kartulitoidud kui ehe köögiteadus